Volkswagen are planuri mari: când ajung pe șosele mașinile autonome
Mașinile autonome Volkswagen vor fi lansate la nivel global până la sfârșitul deceniului, potrivit Thomas Schafer.
Comentariile lui Schafer au fost făcute pe fondul știrilor recente că Argo, start-up-ul de conducere autonomă din SUA în care Volkswagen a investit peste 2,6 miliarde de dolari în 2019, se închide. Ca răspuns la mișcare, VW a spus că „își consolidează parteneriatele de dezvoltare”, adăugând: „Scopul nostru este să oferim clienților noștri cele mai puternice funcții în cel mai scurt timp posibil și să ne stabilim dezvoltarea cât mai eficientă din punct de vedere al costurilor.”
Alături de divizia sa de vehicule comerciale, firma de software a VW Cariad va conduce dezvoltarea autonomă în China, în timp ce Bosch va fi partenerul său pentru restul lumii.
Planurile producătorului auto german de conducere autonomă au fost întârziate semnificativ, dar nu mai mult decât rivalii săi. Toți s-au confruntat cu enormitatea implementării conducerii autonome pe fondul unei scăderi de miliarde în electrificare, a unei pandemii globale, a penuriei de cipuri și a problemelor de legislație globală în jurul tehnologiei.
Tehnologia există
„Tehnologia este disponibilă și conducem autonom în Hamburg și München. Costul mașinii este încă prohibitiv, deoarece se fabrică atât de puține modele. Și există întotdeauna nevoia de a demonstra că sistemul conduce mai bine decât un om. Legislația pentru asta este enormă. Este total diferit de la o țară la alta”, a spus Schafer.
El a continuat: „Trebuie să te concentrezi pe conducerea autonomă și de aceea facem eforturi atât de puternice în divizia de vehicule comerciale, pentru că odată ce se întâmplă, se deschid fonduri de profit și oportunități. Nu aș spune că victoriosul ia totul, dar este un joc în care trebuie să fii printre primii. Nu poți să aștepți și apoi să înaintezi rapid, așa că de aceea ne concentrăm total pe asta.”
Explicând unele dintre problemele VW legate de lansarea vehiculelor autonome, Schafer a adăugat: „Nu este atât de banal pe cât pare. Este legislația, sistemele de camere, cipurile, consumul de energie și viteza de calcul. Mașina va fi cel mai mare dispozitiv de colectare a datelor care există. Este cu adevărat complex.”
Pe termen mediu, obiectivul VW este ca clienții să poată rezerva un VW ID Buzz cu conducere autonomă prin serviciul său de transport Moia din Hamburg în 2025.